4 wskazówki, które pomogą Twojemu dziecku nie zapominać o piciu wody

picie wody przez dzieci

Dzieci potrzebują wody! Wszyscy jej potrzebujemy, jednak dzieci szczególnie. Nie dość, że intensywnie rosną i rozwijają się, to na dodatek są niesłychanie aktywne. W ferworze zabaw i zajęć zapominają o wielu rzeczach, w tym właśnie o piciu, więc jest ryzyko, że piją mniej, niż powinny.

A przecież utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia organizmu jest kluczem do zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia. Pamiętać trzeba o tym nie tylko w cieplejszych miesiącach. Dobre nawyki związane z piciem są ważne również wtedy, gdy robi się chłodno. Pozytywnie wpływają na układ odpornościowy i pomagają zapobiegać chorobom u dzieci, szczególnie w szczycie sezonu przeziębień i grypy.

Oto 4 proste wskazówki, które pomogą Twojemu dziecku nie zapominać o piciu!

Wskazówka 1: dobre nawyki wprowadzaj jak najwcześniej

Wczesne dzieciństwo to dobry moment, aby zacząć kształtować dobre nawyki związane z piciem i przyzwyczajać dziecko do regularnego spożywania wody. Ilość płynów potrzebna twojemu maluchowi zależy od kilku czynników: wieku, wzrostu i wagi oraz poziomu aktywności.

Ogólnie rzecz biorąc, dzieci poniżej 8 roku życia powinny pić od 4 do 5 szklanek wody dziennie. Dla dzieci powyżej 9 roku życia zaleca się minimum 6 szklanek (wg. strony betterhealth.vic.gov.au). Upewnij się więc, że w ciągu dnia woda i kubki są łatwo dostępne i regularnie przypominaj dziecku o sięganiu po nie.

Wskazówka 2: dbaj by butelka z wodą była zawsze pod ręką

Nawet jeśli nie wychodzisz, miej pod ręką butelkę z napojem i regularnie sięgaj po nią w ciągu dnia. Zadbaj, by to samo robiło Twoje dziecko, dla uatrakcyjnienia niech samodzielnie wybierze swoją butelkę. Proponuj wodę do posiłków i przekąsek oraz zachęcaj do picia po aktywności fizycznej. Pamiętaj także, aby dawać dobry przykład!

Nasza butelka na napoje została zaprojektowana z myślą o małych rączkach i dużym pragnieniu. Jest dostępna w wielu fajnych kolorach, w sam raz dla wszystkich brzdąców!

Wskazówka 3: spraw, aby picie nie było nudne

Sięgnij po owoce i warzywa, które możesz dla smaku i uatrakcyjnienia dodać do dzbanka z wodą i butelki. Mogą to być plasterki cytryny lub pomarańczy wzbogacone dodatkiem ziół takich jak mięta. Urozmaicają smak, ale też wygląd napojów. Jeżeli nie masz świeżych owoców, możesz również skorzystać z mrożonych malin, truskawek czy jagód. Do tego kolorowe szklanki, wesołe słomki lub zabawne niekapki. Tak podanym napojom dzieci się nie oprą.

Wskazówka 4: coś rozgrzewającego na zimę

Ciepła woda z cytryną, odpowiednia dla dzieci herbata ziołowa, a może gorące kakao? Gdy temperatura za oknem spada, taki wybór będzie dobry i dla duszy, i dla ciała! I tu przyda Ci się nasz bidon termiczny, który utrzyma temperaturę przez wiele godzin.

Jeśli wszystko inne zawiedzie i dziecko dalej niechętnie pije, sięgnij po owoce i warzywa o wysokiej zawartości wody. Arbuzy, truskawki, pomarańcze, seler, pomidory, ogórki i inne podawaj przez cały dzień. Nie tylko zapewnisz dziecku odpowiednie nawodnienie, ale także zadbasz, by codziennie dostawało niezbędną porcję owoców i warzyw.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

%d bloggers like this: